19 октомври 2013

Смях с люти чушки

Веднъж се заприказвах с една дама в зеленчуковия магазин. Мъжете ни бяха на опашката, а ние просто се бяхме скрили от студа, ха-ха! Обменихме няколко шегички по този повод и тя каза, че имали познато семейство, дамата била много стройна, а съпругът, ъ-ъ-ъ, с коремче. И когато го питали как жена му успява да поддържа фигурата си, той отговарял: "Тя не влиза в кухнята!".

Обичам да похапвам вкусно, но не обичам да готвя, макар от време на време готварските ми изпълнения да си заслужават. Следя един кулинарен блог, ама не е честно да го вкарвам в рамки - да, не мога да прочета и една публикация, без да ми потекат лигите, но той е и много човешки, и много забавен, и изпълнен със снимки, красиви като картини. Днешната публикация, по-точно една фраза в нея - "картофас пататас" :), ме подсети за следната случка:

Ако си спомняте, имам гръцка жилка. Такааа, в Гърция сме на ресторант. Всички вече са научили менюто на гръцки и поръчват смело, като за всеки случай добавят по едно "с" в края на всяка дума, в Гърция сме все пак. И съпругът ми също. Пържени тиквички, пържени картофки, панирани калмари, "бирас" (разбирай, бира, то и на гръцки е така) и в този момент се обръща към мен и казва: "... и люти чушки". Превеждам аз, и така две вечери подред. На третата, като стигнахме до тази реплика, сервитьорът каза: "... и люти цуски" :). Горният сценарий се разиграва на фона на този декор:


6 коментара:

  1. Роузи, много усмивки предизвика на лицето ми да знаеш :)
    Весело е било и при теб в Гърция, както при мен в Испания :) А как си иска съпругът ти салфетка, ако са забравили да сложат на масата? Защото брат ми и това умее със жестове ... ама добре си го разбират хората :) Само където не паднах под масата от смях :)
    Сърдечни благодарности за словата казани по адрес на блогчето ми ... много ме радва това!
    Поздрави на цялата фамилия задочно но от сърце! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Всяка твоя публикация ме кара да се усмихвам :) Предусещам как "картофас пататас" ще стане нашето "национално" ястие, еле пък с тия гръцки окончания :)

      Изтриване
  2. Умрях от смях и на лафа "картофас пататс", и като се сетя за "люти цуски", а хем сте ми го разказвали ... Много готин пост, Роз :)

    ОтговорИзтриване
  3. Аз пак съм спала и не сам разбрала за гръцката жилка...Хаха, седмицата ми започна с усмивка.

    ОтговорИзтриване
  4. Ама много се радвам, че съм ви разсмяла! Аз пък се смях от сърце на "карофас пататас" и се опасявам, че това ястие така и ще се казва в нашето семейство :)

    ОтговорИзтриване
  5. What a beautiful seaside vacation spot. A perfect place to relax and enjoy the magnificent views.

    ОтговорИзтриване

Ще се радвам да ми казвате какво мислите! I appreciate your comments!